1/23/2013

Lise Sayısal Bölümde Okuyan Öğrencinin Eğitim İsyanı

  Hiç yorum yok
Sayısal Bölüm Okuyan Öğrencinin Eğitim İsyanı
Lise Öğrencisinin İsyanı...

Bugün lise son sınıfta ve sayısal bölümde okuyan bir öğrencinin isyanına yer vereceğim.
Dönemin yarı yıl tatiline yaklaşıldığı şu son 1 haftada okuldaki öğrencilerin gelmemesi ve öğrencinin sınıfta olmaması, okuluna giden 12. sınıf sayısal öğrencisini isyan ettirdi.
Lise 12. sınıf öğrencisi, diğer öğrencilerin okula gelmemesi sebebiyle sınıfta tek kaldığını ve öğretmenlerin 1 öğrenciye ders vermemesine, üstelik bazı öğretmenlerin yıllık ders programını hiç işlemedikleri konuları uygulamalı olarak işlendi diye yazmış olmasına isyan içinde.
Lise son sınıf sayısal bölüm okuyan öğrenci ile konuşmalarımızı aynen yazacağım.
 Öğrenci
-sınıfta tek ben vardım, başka hiç kimse yoktu

Ben
-Öğretmenden ders işlemenizi isteseydin

Öğrenci
-Yaaaa hemende işlerler... yoklamayı alıp ''iyi madem sen ders çalış'' deyip çekip gidiyorlar

Ben
-Ama 1 kişi bile olsa ders işlemek zorundalar

Öğrenci
-Ders işlemek dursun yıllık ders programlarını gördüm. Oraya hiç görmediğimiz hiç işlemediğimiz konuları, uygulamalı olarak işlendi diye yazmış. O kadar televizyonlarda halkı uyarıyorlar heyet raporu alınmayacak, okullara devam edilecek diye. Okulun ilk başladığı günden son gününe kadar yoklama alınıyor. Ama şu son 1 haftanınki acaba doğru düzgün alınıyormu? Son 1 haftanın alınsa bile acaba karneye devamsızlık olarak geçermi?
Yukarıda bahsi geçen öğrenci zorunlu bir durum olmadıkça ne raporlu nede raporsuz devamsızlık yapmayan bir öğrenci. Peki son bir hafta okula devam eden bu öğrenciye yada bu öğrencinin durumunda olanlara haksızlık olmuyormu. Sınıfta 1 tek öğrenci bile olsa bu son bir hafta neden ders işlenmiyor. Bu sorunların üstüne birde işlenmeyen konuyu neden işlendi uygulandı diye yıllık ders plan defterine yazılıyor?
Devlet dersaneleri bitiriyor ama devlet okulundaki bu tür sorunları çok detaylı incelemeye alması gerekiyor. Ya son haftayı temelli tatil edecekler yada 1 öğrenci bile olsa ders işlenecek ve öğrencilere, öğretmenlerin yıllık ders plan defterindeki yapılan işlenen konuları soracak yada öyle konu işlenecek diye zorunlu tutmayacak. Umarım bu yazdıklarımı yetkili biri okur dikkate alır...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder