9/10/2021

Coğrafya Öğretmenliği Mesleği İş Durumu Hakkında Detaylı Bilgi

  Hiç yorum yok
Coğrafya Öğretmenliği iş durumu
Coğrafya Öğretmenliği Mezunlarının Çalışma Alanları ve İmkanları

Coğrafya Öğretmenliği bölümünün puan türü TS-1 dir.

Coğrafya Öğretmenliği Bölümünü Tercih Edenlerde Olması Gereken Özellikler Nelerdir?
Coğrafya bölümünü isteyen öğrencilerin; şekil ve uzay ilişkilerini görebilme yeteneğine sahip, sözlü ifadesi güçlü, sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı, düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı, öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen kişiler olmaları gerekmektedir.

Coğrafya Öğretmenliği Bölümünde Okutulan Dersler Nelerdir?
Eğitime giriş, eğitim psikolojisi, genel ve özel öğretim yöntemleri, eğitim sosyolojisi, ölçme ve değerlendirme, rehberlik, jeomorfoloji, harita bilgisi, hidrografya, genel ekonomik coğrafya, genel beşeri coğrafya, bitki coğrafyası, matematik coğrafya, çevre sorunları ve Türkiye bölgeler coğrafyası gibi dersler görülmektedir.

Coğrafya Öğretmenliği Mezunlarının Kariyer İmkanı ve Çalışma Alanları Nerelerdir?
Coğrafya öğretmenliği bölümünü bitirenler; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda (ilköğretim okulu, ortaokul, lise ve meslek liseleri) çalışmaktadırlar. Bunların yanısıra dersane ve benzeri kuruluşlarda görev alabilirler. Kendi branşı dışında ayrıca aylık karşılığı oktabileceği dersler; coğrafya, Türkiye coğrafyası fiziki, Türkiye beşeri ve ekonomik coğrafyası, ülkeler coğrafyası, sosyal bilgiler jeoloji, çevre ve insan turizm, çevre sistemleri derslerinede girebilirler.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder